Beiträge von firei

:roll: Hallo liebe Gemeinschaft, könntet ihr bitte mein englisches Referat über "Franz Josef Strauß" (siehe Anhang) und Tipps / Verbesserungsvorschläge / Vorschläge für weitere Inhalte geben? Stimmt Grammatik, Satzbau?
    Müssen die Wörter in den Klammern (mit * gekennzeichnet), stehen. Es sind Artikel.

Herzlichen Dank.

Today I would like to tell you something about the former Bavarian Prime Minister
    Franz Josef Strauß and introduce essential dates of his life.
    I want to proceed here in chronological order.

He was born as (*the*) son of a butcher.
    First, he should complete an apprenticeship as a butcher.
    After the second world war Strauß blundered into (* the) American captivity.
    But then he decided to go into politics.
    From the beginning Strauß was involved in establishing the CSU (Christian Social Union).
    He began his political career as District Administrator of Schongau and
    became deputy chairperson of his party.
    Strauß was elected (*to the*) Deputy Chairman
    Apart From that he was Federal Minister for Atomic questions and of Defence.
    Strauß married his wife Marianne Zwicknagl in 1957. The couple got three children.
    One of them is Monica Hohlmeier, who became (*the*) minister of education.
    In this picture you can see an originally newspaper clipping.
    As Federal Minister of Defence Strauß was caring about the extension of the
    German Federal Armed Forces.
    To explain his role in the “Spiegel-Affaire” would be to sophisticated.
    As Federal Minister of Finance, he works closely with the Federal Minister of Economics.
    He died during his term of office: On a hunting trip, he suffers a heart attack.
    He funeral procession was the most impressive one after the war.
    Some people say that he was the last King of Bavaria.

Zitate (obituaries)
    He was a great and honored statesman. (John Paul II.)
    Strauß was one of the greatest personality in German post-war history (…)
    (Hans-Dietrich Genscher, Federal Ministry of the Interior, CDU)
    The performance of Strauß for Bayern (…) can be not highly estimated enough.
    (Ernst Albrecht, Prime-Minister, CDU)

His speeches are legendary, they often took several hours, but they were never boring.
    Therefore even an airport is named after him.
    My great-grandparents received 100 DM to their diamond wedding from Strauß.
    Franz Josef Strauß is still known as icon of Bavarian way of life.
    His political achievements are unforgettable.
    “Unforgettable” is also the titel of a book which I want to hand round.
    But it is written in German of course. You can look at it if you want.

:-| Hallo liebe Gemeinschaft,

habe einige Fragen bezüglich der "Hereros - Opfer von Sklaverei" und bitte dazu um Ergänzungen für meine Antworten.

1. Welche Forderungen hatte die GfbV (Gesellschaft für bedrohte Völker)?
    --> Gezielte Entwicklungshilfe für die Herero (= angemessene Form der Wiedergutmachung)
    --> Gibt es weitere Forderungen?

2. Wie werden diese begründet?
    --> Schwierige Soziale und wirtschaftliche Lage (begründen)

3. Sind diese Forderungen gerechtfertigt?
    Kann man das als Völkermord bezeichnen?
    --> Ja, denn die Hereros verhungerten in Konzentrationslagern, starben an Epidemien oder mussten Zwangsarbeit leisten.

Herzlichen Dank für die Antworten.

Hallo liebe Gemeinschaft,

eine Frage zu Bruchternen: (Klammern, Geteilt-Zeichen stehen für Bruchstriche)

Habt ihr Tipps, wie solche Aufgaben zu lösen sind
    Hauptnenner finden, erweitern

Herauskommen sollte: -3 : (2 (4 - 5y)

Aufgabe
    (4 – 5y) : (4 + 5y) + (4 + 5y) : (5y – 4) – (12 – 145y) : (32 – 50y2)

Mein Lösungsweg: Berichtigt ihn gegebenenfalls, hab ich zu viel erweitert?

--> 4 - 5y * (5y - 4) 2 * (-5y + 4) + 4 + 5y * (5y - 4) 2 * (-5y + 4) - 12 - 145y (5y + 4) (5y - 4)

Hallo liebe Gemeinschaft, Fragen zum Buch "Die Entdeckung der Currywurst".

1. Das Buch ist in 7 Kapitel unterteilt. In einer Inhaltszusammenfassung ist aber "nur" der Inhalt von 5 Kapiteln beschrieben. Wie kann man das verstehen? Weiß jemand von euch, wo ich den Inhalt der einzelnen 7 Kapitel finden kann?

2. Auf der Internetseite http://www.hausarbeiten.de/faecher/vorschau/197794.html stehen Informationen über diese Novelle, allerdings nur bis zur Seite 15 (Punkt 3.2.2). Das Gesamte gibt es als eBook, dass man sich bestellen kann, (im PDF-Format oder als Buch), kostet aber was.

Nun meine Anfrage: Hat jemand von euch dieses eBook im PDF-Format und würde es mir kostenlos als Dateianhang zur Verfügung stellen?

E-Mail-Adresse: ***

Herzlichen Dank für die Beiträge.

Was versprach sich Deutschland von einem Stützpunkt in China?
    Wie beantwortet der Film "Deutsche Kolonien - Vom Entdecker zum Eroberer diese Frage?"
    Mein Ansatz: Markt der Zukunft
    --> Wie ist das gemeint?

Danke für die Antworten.

:D Hallo liebe Gemeinschaft,

könntet ihr bitte mein Englisch Referat "Ausbildung" durchsehen und es auf Richtigkeit bezüglich Grammatik, Ausdruck usw überprüfen?!
    Herzlichen Dank.

Today I would like to tell you something about my educational training. I didn‘t work for a company for 2 or 3 years because I attended the vocational school for business mangement assistents and data processing.

I completed the training successfully.

That vocational school was founded by Mr Sabel. Therefore this school is called „Sabel.“

Class: This photo was taken during a project which is a subject. Other subjects are bookkeeping, human recources management, economy studies.

In the summer holidays we had to do an internship which took 3 months.

I worked for a wholesale enterprise and for a business consultancy.

If a company has problems with the turnover a business consultancy will help.

The company „Planer und Kollegen GmbH“ is based in LL and was established in 1988. (In Great Britan this type of enterprise is called Limited Company). The managing directors are Mr Lang (in the foreground) and Mr Planer (in the background).

The reception area was my workplace. So I was a receptionist. First I didn‘t know what I should do but after the introduction phase I got the hang of it.

My general tasks were telephone service, taking notes for the phone calls, copying and scanning documents. I helped the trainee with the filing system.

I worked with the paper shredder. It‘s a strange job to destroy documents with this machine.

Furthermore I developed industry reports about the building sector for example. I also wrote documents with the typewriter.

Nowadays It seems to be old-fashioned to write letters with the typewriter but it was interesting.

The internship was an instructive and rewarding experience.

:smile: Hallo liebe Gemeinschaft,

ich habe unterschiedliche Informationen gelesen, ob eine Anekdote das Ziel bzw. die Absicht hat, zu belehren.

Was stimmt nun? Will eine Anekdote belehren?

Danke für die Antworten.

Hallo, könntet ihr mir bitte bei dieser Geometrie-Aufgabe
    (Punkt- und Achsenspiegelung) helfen?
    Bitte, mit Vorgehensweise, wie man das macht (beschreiben) und der Darstellung der entstehenden Figuren im Koordinatensystem.
    Um die Figuren besser erkennen zu können, verwendet am besten verschiedene Farben (z. B. für das Urbild rot usw.)
    Kennzeichnet die entstandenen Punkte für die neuen Figuren mit A' (Bildpunkt), wenn A der Urbildpunkt ist usw.
    Eine DIN-A4-Seite quer nehmen. Dann müsste es besser drauf passen.
    Vielen Herzlichen Dank!
    5 Eck ABCDE mit
    A (0/0) B (3/2) C (-2/4) D (-8/1) E (-1/10)
    a) Zeiche das Urbild dieser Figur.
    b) Spiegele die Figur an der Spiegelachse g = AC.
    c) Spiegele die an B entstandene Figur an B.
    d) Spiegele die in e) entstandene Figur mit dem
    Vektor c = - 1/2 (= minus einhalb) A" E".