Kurzaufsatz über Lehrer

  • Hi kann den text bitte jemand korrigieren?
    wäre sehr sehr nett =)

    An essay about a good teacher

    A good teacher should be not so strict because it leaves behind a bad impression. An other argument is that the instructors had to be sometimes a bit funny. The next fact is, teachers, that aren´t fear are in my mind very bad. Fairness is one of the main fact i think. The next fact i want to state is the friendliness. I know a large number of this Persons who aren´t friendly. The pupils in this class often have bad grades. The aftermath is, they lose all of their pleasure to learn or to mind in their lessons. Besides they have to be respectful. In my eyes that is another important fact. Teachers aren't allowed to hit their kids. Before now each master beat them. Another point is the engagement. Teachers who aren't interested in their stuff can't convey it. Also they have to be a bit clever and a good general knowledge. If anyone has a question, the teacher can answer. My last thought refers to the energetic. A teacher who isn't alert or comes drunk to school is a bad model. Now i want to accomplish my little text about a good teacher and I hope you share a view.

  • A good teacher should not be so strict as it leaves a bad impression. Another point is that the instructions need to be (a little) funny sometimes. The next fact is, teachers, that aren´t fair are no good. Fairness is one of the main issues i think. The next fact i want to state is the friendliness. I know many teachers who aren't friendly. The pupils in this class have bad grades often. The consequence is, them losing their pleasure in learning or to the subject. Besides they have to be respectful. In my eyes that is another important fact. Teachers aren't allowed to hit their kids (unfortenately they were in the past). Another point is the dedication. Teachers who aren't interested in their subject can't convey it. Furthermore they have to be (a bit) clever and have a good general education (general educatio=Allgemeinbildung:D) . If anyone had a question, the teacher should be able to answer. My last thought refers to the energy (maybe better use "spirit"^^). A teacher who isn't wary or comes to school drunk is a bad example. Now i want to accomplish (better use "finish") my little text about a good teacher and I hope you can share some of my arguments.

    hope that helps^^

    Wer Tippfehler o.ä. findet, darf sie behalten

  • lieber "der_sani"; ich habe deine "Korrektur" als Ausgangpkt für meine Korrektur genommen: hier das Ergebnis von gut der Hälfte des Textes:

    Text ; die Zahlen beziehen sich auf meine Korrekturen im Anhang

    A good teacher should not be (1)strict as strict teachers are not well liked with pupils.(2). (3) His instructions have to be /should be (4)(a little) funny sometimes. (3).Only fair teachers are really good teachers.(5) The fairness of teachers is one of the main problems pupils have with teachers (6)I (7)think. Let’s talk about(8) friendliness(9). I know many teachers who aren't friendly. The pupils in these classes /besser: his classes often (10) have bad grades . They consequently lose (11) pleasure in learning and interest in (12) the subject. Besides they(13) have to be respectful.(14). Teachers aren't allowed to hit their pupils(15


    1)so =streichen.
    2)it leaves a bad impression = wörtl. Aus dem De (es macht einen schlechten Eindruck)
    3) another point is = dein Text wirkt durch diese ständigen Satzanfänge „another point / the next fact usw. fürchterlich hölzern und un-Englisch.
    4) need=benötigen, brauchen, erfordern passt hier nicht!
    5) to be no good = zu nichts Nutze sein! Passt hier nicht. Den Satz neu formulieren!
    6) isssue = Streitfrage/Diskussionsproblem –meinst du das?
    7) ich = I wird immer groß geschrieben
    8) ich habe das starre „next fact“ mal aufgelöst.
    9) friendliness ist ein abstraktes Nomen; diese stehen immer , es sei denn sie werden durch ein „of…“ näher definiert OHNE Artikel
    10) Häufigkeitsadverbien stehen vor dem Prädikat bzw. nach dem ersten Hilfverb
    11) „Sani“! So etwas nennt man „Schlimmverbesserung:“ du haust hier ein gerund mit pers.Objekt raus, wo keines hingehört.
    Das starre „the consequence ist“ habe ich aufgelöst
    12) das „pleasure in ..“ kann sich nicht auf „to the subject“ beziehen.
    13) they? Bezieht sich worauf? Die Schüler? (vgl. den Satz davor) oder die Lehrer?
    14)In my eyes … ganzer Satz gestrichen! Worthülse ohne Aussage.
    15) „their kids“ = die leiblichen Kinder! Hier also their pupils

    Lieber "der-sani" ich habe das Gefühl, du warst mit der Korrektur überfordert.
    Rudimentäre Fehler (Komma vor that, best.Artikel bei Abstraktra, Wortfehler (kids, issue, funny) zeigen, dass du dich an Korrekturaufgaben noch nicht herantrauen solltest.

    Ich habe aus Zeitgründe meine Korrekutur hier abgebrochen.
    Normalerweise werden Texte dieser Art wegen der Häufigkeit und der Schwere der Verstöße gegen die Englische Sprache und Grammatik gar nicht korrigiert; aber da du schon mal angefangen hattest, ...


    Flo

  • sorry... es war verdammt spät... hab einige Sachen einfach übersehen... böse 12-Stunden-Schicht^^... immerhin war es so schon besser als vorher... wollt nur helfen... Nur zu dem, was du zu den Satzanfängen noch zu meckern hattest :D : Ich wollte ihm nur die Grammatik korrigieren, nicht seinen gesamten Stil des Textes verändern, weil das dann doch etwas zu viel gewesen wäre. Wenn das sein Stil ist, dann lass ich den so und mach halt nur ne Anmerkung, dass er das noch überdenken sollte (was ich heute bei der 2. Korrektur noch Mal machen wollte, aber das hast du mir ja abgenommen), weil er von einem komplett von mir geschrieben Text mit vernünftigem Stil nix hätte...

    Whatever

    LG der_sani

    Wer Tippfehler o.ä. findet, darf sie behalten

  • "der-sani", da ich ja nicht alles korrigiert hatte, darfst du gern, dann aber vielleicht etwas wacher, die Korrektur beenden.
    Um eine Sache klar zu stellen: ich "meckere" nicht, ich habe festgestellt, dass die Satzanfänge hölzern und un-Englisch sind. das hat mit "Stil" des Verfassers nicht zu tun, das hier ist ein "Aufschrei" seiner Unfähigkeit und Sprachlosigkeit sich anders auszudrücken, und da muss man dann einhelfen.

    An den "Verfasser", Core5 noch ein Wort:
    Du hast in deinem Referat den letzten Satz vergessen, den ich dir hiermit diktiere:

    A teacher is always as good as his students; if the students' behaviour is desinterested, noisy and rebellious the behaviour of the teacher will be hard and strict and not friendly, because he has a job to do.

  • Also... der Anfang wie gehabt von Flo:
    A good teacher should not be strict as strict teachers are not well liked with pupils. His instructions have to be /should be (a little) funny sometimes. Only fair teachers are really good teachers. The fairness of teachers is one of the main problems pupils have with them (2) I think. Let’s talk about friendliness. I know many teachers who aren't friendly. The pupils in these classes /besser: their (1) classes often have bad grades . They consequently lose pleasure in learning and interest in the subject. Besides good teachers and pupils (3) have to be respectful. Teachers aren't allowed to hit their pupils.

    (1) sollte doch auch Plural sein, oder? Weil man bezieht sich ja auf das Subjekt des vorherigen Satzes (teachers, plural) → their
    (2) wollte nur ne Wdh. in einem Satz vermeiden
    (3) hab da was am Inhalt geschraubt, ansonsten wäre es den Lehrern gegenüber unfair

    So nun der nächste Teil von mir:
    Furthermore they should have a good educational background so that they can answer their pupil's questions or at least look them up (even those that don't pertain to their subject). They should be honest. Another very important thing is the spirit: A teacher should always be a good example, that means that he has to be vigilant, understanding and calm.

    So... und das Ende (geklaut von Flo) hätt ich auch nicht besser forumlieren können^^.
    A teacher is always as good as his students; if the students' behaviour is desinterested, noisy and rebellious the behaviour of the teacher will be hard and strict and not friendly, because he has a job to do.

    An Flo: Das mit dem meckern war auch gar nicht böse gemeint... Ich ersetz es Mal durch „darauf hinweisen“, da ich eigentlich das damit ausdrücken wollte. Hätte ich vorher schon tun sollen, führt sonst leicht zu Missverständnissen. Tut mir leid.
    Besser? Oder hab ich wieder was übersehen :D ?

    LG der_sani

    Wer Tippfehler o.ä. findet, darf sie behalten

  • Furthermore they have to be (a bit) clever and have to have a good general education (general educatio=Allgemeinbildung:D) . If anyone had a question, the teacher should be able to answer. My last thought refers to the energyengagement and the zest for his job and for his pupils. (maybe better use "spirit"^^). (I don't know what you mean)A teacher who isn't wary doesn't show these qualities is as bad an example for his pupils as the one who or comes to school drunk is a bad example. Now I want to accomplish (better use "finish my little text about a good teacher and I hope you can share some of my arguments.

    Korrekturzeichen: fett = eingefügt/verbessert; rot = gestrichen; kursiv = Unklarheit/Kommentar

    Flo